עוד מהפך במטבח

מטבח שלא עשה חשק לשהות בו ובטח לא לבשל בו, צפוף וחשוך עם ארונות שבורים, הפך למטבח בסגנון כפרי-קלאסי, מרווח ומואר שמתחשק לשהות בו כל היום, והבישולים? פשוט תענוג

המעצבת ענת חן-לוינגר משתפת שוב את מערכת נדלן.קום בתהליך עבודה נוסף ששינה ושדרג למשפחה נוספת את אורח החיים והתוצאה - המקסימה.

 

הלקוחות: זוג הורים בני 40 ושתי בנות מתבגרות

הבית: פרטי, צמוד קרקע בבית יהושוע.

 

הרקע לפרויקט

בתחילת הפרויקט ביקשו בני הזוג לחדש את המטבח מבלי להיכנס להחלפת צנרת או חידוש ריצוף. אבל מהר מאוד הם הבינו שזה יהיה כדאי, כלכלי ונבון לבצע שיפוץ מקיף יותר ממה שחשבו, אשר ישדרג את ביתם וחייהם בצורה משמעותית. בסופו של דבר השיפוץ הורחב לכל הקומה הראשונה, המדרגות לקומה השניה, הכניסה לבית וריצוף הגינה.

 

 בשלב התכנון הורחב הפרויקט לשיפוץ הקומה הראשונה כולה. צילום: שקד שיינס

 

במטבח התבקשה ענת המעצבת ליצור חלל מרווח יותר ומשופע במקומות אחסון סגורים, למראה נקי ומסודר. כמו כן ביקשה הלקוחה להגשים חלום ישן שלה  - שולחן אוכל במרכז המטבח שיאחד את המשפחה לארוחות משותפות. והדרישה האחרונה היתה לשלב בתכנון דגם של תנור מעוצב שחשקו בו בני הזוג.

 

בשל השימוש הרב והרגלי המשפחה היה ברור שצריך ליצור מטבח פרקטי ופונקציונלי.

 

 

המצב הקיים

מטבח חשוך ועמוס, ארונות שאבד עליהם הקלח, חלונות עם זגוגיות חלביות שמנעו כניסת אור טבעי ונוף. חלל המטבח כלל חדר מזווה קטן ולא נגיש אשר שימש כמחסן וכמקור לבלאגן. התאורה הקיימת לא האירה מספיק את החלל ויצרה תחושה קרירה ולא מזמינה.

 

המטבח שהיה לא שיקף את צרכי המשפחה ואישיותם החמה המזמינה של בעלי הבית.

 

 

 המטבח הקיים - חשוך, עמוס, צפוף וארונות שבורים. 

 

 

התכנית

הדבר הראשון בתכנון היה להגדיל את החלל, באמצעות פירוק חדר המזווה וקיר המקרר, מה שאיפשר יצירת מקומות אחסון רבים ומשטחי עבודה גדולים.

קיר המקרר הוארך ונוצרה נישה למקרר על מנת שלא יבלוט מידי.

 

 פינות הארונות יושרו והמקרר שולב בנישה עם מקומות אחסון סביבו. צילום: שקד שיינס

 

קירות וארונות המטבח היו מלוכסנים בפינות מה שגרם לחלל המטבח להראות קטן יותר, לכן תכנון הארונות החדש היה עם פינות ישרות שיגדילו את השטח הפנימי של החלל ויאפשרו הצבת שולחן במרכז המטבח.

 

על מנת לשפר את התאורה בחלל, יצרו הנמכת גבס כקרניז דקורטיבי לתאורה נסתרת ושקועה. מעל שולחן האוכל המרכזי נתלה גוף תאורה שמלבד היותו פונקציונלי הוא גם מהווה אלמנט עיצובי וחשוב בחלל.

 

הזגוגיות החלביות בחלונות המטבח הוחלפו בשקופות לאחר שהצעתה של ענת המעצבת להגדיל את הפתחים נדחתה משיקולי תקציב.  

 

מוצרי החשמל הקטנים (טוסטר, מיקסר וכד') מוקמו על משטח עבודה משמאל למקרר, נגישים אך נסתרים במבט מהסלון. וצד המקרר הפונה לכיוון פינת האוכל והסלון הוסתר בארון צר ופרקטי ביותר לאחסון.

 

פינת השתייה החמה תוכננה בסביב מכשיר המים ומעליו הוצבו ארונות קיר עליוניים לאחסון ספלים וקפה.

 

 פינת שתייה סביב מכשיר המים המרכזת הכל שיהיה נגיש ונוח לשימוש. צילום: שקד שיינס

 

 

 

התוצאה

מטבח מרווח ומואר במראה כפרי קלאסי, אשר תואם את הבית ומשקף את בעליו. שפע מקומות אחסון ומשטחי עבודה. ארונות המתוכננים בהתאמה ובדיוק לצרכי והתנהלות המשפחה. התנור הנחשק שולב בתכניות וכמובן גם שולחן האוכל המרכזי.

 

  התוצאה - מטבח מרווח ומואר עם שפע של אחסון, מזמין ומפנק. צילום: שקד שיינס

 

תגובת הלקוחות

"בזכות החזון, הליווי הצמוד וההמלצות של ענת לבעלי המקצועף זכינו למטבח החלומות שלנו. לא רק שהמטבח מעוצב בטוב טעם, נעים ומזמין, הוא גם מאוד פרקטי ועונה על כל הצרכים שלנו.

עכשיו אנחנו נהנים להזמין ולארח חברים וקצרים מחמאות בכל פעם מחדש".

 

 

אנשי המקצוע בפרויקט

תכנון ועיצוב פנים - ענת-חן לוינגר

קבלן מבצע – רונן צדוק

ריצוף וחיפוי – סופר קרמיק

נגרות – אבי מזור

תאורה – קמחי אוטלט